Angrerett & skjema for angrerett

DU HAR RETT TIL Å KANSELLERE ORDREN…

Men det trengs forhåpentligvis ikke!

Du har rett på å bruke angreretten innenm 14 dager uten å angi noen årsak til dette.

Angreretten utløper 30 dager fra den dagen du, eller en annen tredjepart enn et transportselskap valgt av deg, har mottatt varene.

For å utnytte din angrerett må du informere oss (expondo GmbH, Köpenicker Str. 54, 10179 Berlin, Tyskland, Tlf. 21935321, E-post: [email protected] ) om din beslutning om å kansellere kjøpet ved å uttrykke dette (f.eks. ved å sende en e-post eller telefon). Du kan bruke vedlagte skjema som mal, men det er ikke et krav.

For å angre kjøpet er det tilstrekkelig at du gir oss beskjed om ditt ønske om å angre kjøpet før nevnte frist for angrerett utløper.

 

HVA SKJER NÅR DU OPPHEVER ET KJØP

Om du angrer ditt kjøp etterbetaler vi alle betalinger vi har fått av deg, inkludert fraktkostnad (foruten ekstrakostnad som oppstår om du har valgt en leveransemetode som ikke er den billigste av standardfrakt som er tilbudt av oss) umiddelbart og ikke senere enn fjorten dager etter dagen da du informerte oss om at du angrer kjøpet.

Vi kan trekke fra refusjonen for å dekke verditap på varene hvis det gjelder unødvendig håndtering av deg. Vi vil foreta refusjonen via samme betalingsmetode som du brukte for det opprinnelige kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi vil ikke belaste deg for noen refusjon for kostnaden. Vi kan imidlertid holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene, eller til du har bevist at du har sendt varene, avhengig av hva som skjer først.

Du må returnere varene til oss uten opphold og senest fjorten dager etter den dagen du ga oss beskjed om ditt ønske om å heve kjøpet. Fristen er vurdert dersom du returnerer varene før fristen på fjorten dager er utløpt. Vi bærer kostnadene ved å returnere varene dersom du kontakter oss via vårt kontaktskjema og koordinerer returen med oss ​​før du sender varene tilbake, eller ordner retur gjennom vår returportal. Hvis du ordner returen selv uten å avtale dette med oss ​​på forhånd, refunderer vi deg de direkte kostnadene ved å returnere varene opp til et maksimumsbeløp på 22 GBP/ 25 EUR (256 NOK), forutsatt at du sender en kvittering for returkostnadene utstedt av fraktselskapet til oss via vårt kontaktskjema innen fjorten dager fra utsendelsesdatoen. Vi vil foreta refusjonen gjennom samme betalingsmetode som du brukte for det opprinnelige kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi vil ikke belaste deg for kostnaden for refusjonen. Dersom returen skjer på annen måte, er du ansvarlig for de direkte kostnadene ved å returnere varene.

Du må kun betale for varens eventuelle verditap dersom det gjelder en håndtering av varen der den ikke er brukt riktig eller ikke blitt anvendt til riktig formål.

 

Generell informasjon

1) Unngå å skade og tilsmussing av varene. Vennligst send varene tilbake til oss i originalemballasje med alt tilbehør og alle emballasjekomponenter. Bruk om nødvendig en beskyttende ytre emballasje. Hvis du ikke lenger har originalemballasjen kan du bruke en egnet emballasje som gir tilstrekkelig beskyttelse under transport.

2) Vennligst ikke bruk en speditør for å returnere varene.

3) Vær oppmerksom på at den generelle informasjonen ovenfor ikke er en betingelse for effektiv utøvelse av angreretten.