FAQ

Platzhalterbanner

Her finner du de oftest stilte spørsmålene fra våre kunder og svarene på disse.

 

  • Rådgivning og informasjon

  • Hvor kan jeg få svar på mine spørsmål?

    Vårt salgsteam står klare til å besvare dine spørsmål og rådføre deg om våre produkter. Du kan enten kontakte oss via vårt kontaktskjema eller per e-post (info@expondo.no). Du kan også ringe oss på 21 93 53 21. Vær oppmerksom på vår telefontid: man-fre 10:00-16:00.

  • Kan jeg bestille en katalog?

    Vårt sortiment er i stadig vekst, derfor har vi valgt å kun ha en digital katalog som regelmessig oppdateres med nye varer. Varekatalogene for våre egne merkevarer finner du på følgende lenke: her. Om du likevel ikke finner det du leter etter, ikke nøl med å ta kontakt på 21 93 53 21 eller send oss en e-post til info@expondo.no. Vi står klare til å hjelpe man-fre 10:00-16:00.

  • Bestilling

  • Kan man også bestille varer som privatkunde?

    Privatkunder er også selvfølgelig velkommen til å bestille varer hos oss. Bestillingsskjemaet er tilpasset både bedrifts- og privatkunder. Vårt produktsortiment er i stadig vekst og det er flere av våre produkter som egner seg godt til privat bruk. Hvis du ønsker mer informasjon om en vare, ikke nøl med å ta kontakt med oss på telefon (21 93 53 21) eller e-post (info@expondo.no). Vi står klare til å hjelpe deg man-fre 10:00-16:00.

  • Kan jeg kansellere eller endre bestillingen min?

    Hvis du ønsker å endre eller kansellere en bestilling, gi oss beskjed per telefon, e-mail eller via kontaktskjemaet på hjemmesiden. Vennligst også kontakt oss selv om varen er avsendt, så vil vi se hva vi kan gjøre.

  • Jeg har ikke mottatt noen e-post om bekreftelse på bestillingen. Har den likevel gått gjennom?

    Som regel mottar du en ordrebekreftelse per e-post når du har bestilt en vare hos oss. I denne e-posten står alle detaljene angående bestillingen din. Hvis du ikke har mottatt denne e-posten, vennligst først kontroller om den har blitt markert som søppelpost og havnet i et annet arkiv eller papirkurven. Hvis du fremdeles ikke kan finne den, ta kontakt med oss og vi kan sjekke statusen på din ordre.

  • Betaling

  • Hvilke betalingsmetoder aksepteres hos expondo?

    Vi tilbyr et bredt spekter av betalingsmetoder for å imøtekomme kundenes behov og ønsker. Vi jobber stadig med å forbedre tilbudet. En fullstendig oversikt over tilgjengelige betalingsmetoder finner du her

  • Jeg har valgt å betale via bankoverføring. Hvor finner jeg kontoopplysningene?

    Så snart du har fullført bestillingen din, sender vi deg en e-post som inneholder all nødvendig informasjon. Her finner du kontonummer, IBAN og BIC som du behøver for å gjennomføre betaling ved bankoverføring.

  • Hvorfor får jeg ikke til å betale med kredittkort?

    Vennligst først kontroller at opplysningene du har oppgitt stemmer overens med de som står på kortet ditt. Eksempelvis om du har valgt riktig korttype (Visa/MasterCard). Hvis du fremdeles har problemer med å gjennomføre betalingen, vennligst kontakt oss per telefon eller e-post.

  • Er den prisen jeg kan se i online-butikken den endelige prisen?

    Prisen du kan se inneholder både moms og forsendelse. Avhengig av betalingsmetoden du velger kan det forekomme betalingsgebyr i tillegg. Ved valg av bankoverføring påfaller det ingen gebyrer fra expondos side, men det kan være banken din krever gebyr for overføringer til utlandet. Kontakt derfor din bank for å høre hvilke vilkår de har. her finner du en fullstendig oversikt over våre betalingsmetoder.

  • Kan jeg kjøpe uten å betale moms? Hvordan?

    Så lenge du bor i Norge (eller et annet land utenfor Tyskland) og er bedriftskunde kan det utstedes en nettoregning. Skriv til oss på info@expondo.no eller via vårt kontaktskjema med alle relevante opplysninger inkludert moms- eller CVR-nummer, så vil vi sende en regning uten moms.

  • Levering og forsendelse

  • Til hvilke land leverer expondo?

    Vi leverer til Norge og Tyskland.

  • Når mottar jeg varen når jeg har bestilt den i dag?

    En standardforsendelse til Norge tar 5-8 virkedager. En levering med transportfirma tar 9-12 virkedager. Vennligst vær oppmerksom på at varen først blir sendt etter at vi har mottatt betalingen. Ved bankoverføring ber vi deg om å ta bankens arbeidsdager i betraktning.

  • Hvor mye koster forsendelsen?

    Forsendelsen er gratis.

  • Hvis varen blir levert av et transportfirma, kan jeg be om ønsket leveringstidspunkt?

    Transportfirmaet kommer til å ta kontakt per e-post eller telefon for å avtale levering. Som ved normale forsendelser vil du motta et sendingsnummer til din bestilling.

  • For noen dager siden fikk jeg bekreftelse på min bestilling hos dere, men jeg har ennå ikke mottatt pakken. Hvor kan jeg sjekke hvor den befinner seg?

    I bekreftelsen du mottok på e-post er det også oppgitt et sendingsnummer. Med dette nummeret kan du kontakte transportfirmaet for å motta mer informasjon om forsendelsen. Skulle dette ikke være til hjelp, kan du gjerne kontakte vår salgsavdeling.

  • Kan jeg avhente varen selv?

    For å kunne tilby best mulige priser, har vi gått bort i fra å ha fysiske butikker og det er dermed ikke mulig å avhente varer selv. Levering til Norge er kostnadsfritt og vi gjør vårt beste for at varene skal ankomme så raskt som mulig.

  • Reklamasjon og returrett

  • Hvordan fungerer det med 100 dagers returtjeneste?

    Hos expondo tilbyr vi 100 dagers returtjeneste. Forutsetningene er at varen er ubrukt, uskadd og blir levert i originalforpakning. Vi betaler forsendelseskostnadene og gir deg full kjøpepris tilbake når varen har ankommet vårt lager og blitt kontrollert. Mer informasjon kan du lese her.

  • Jeg ønsker å benytte meg av vanlig angrefrist. Hvordan går jeg frem?

    Som forbruker har du en angrefrist på 14 dager. Ønsker du å returnere en vare ber vi deg om å kontakte vår service-avdeling på mail service@expondo.no. De vil da organisere en gratis avhenting av varen og erstatter beløpet du har betalt så snart varen har ankommet vårt lager.
    Videre informasjon om returrett finner du i våre brukervilkår generellevilkar og på denne siden om angrerett angrerett.

  • Hva gjør jeg i tilfelle jeg ønsker å reklamere?

    Skulle du mot formodning være misfornøyd med varen, kan du henvende deg med detaljert informasjon til vår service-avdeling på service@expondo.no. Vi behandler din forespørsel og setter oss i kontakt med deg så snart vi har en løsning på ditt problem. Videre informasjon om mangler finner du i våre generelle vilkår. generellevilkar.

    Utover vanlig reklamasjonsrett, tilbyr vi også 3 års garanti på nye varer av egenmerkene Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix und Welbach. Detaljerte garantibestemmelser finner du her.

  • Kan jeg levere produkter til reperasjon i nærheten av der jeg bor?

    For å kunne tilby best mulig service har vi valgt å samle all kompetanse og teknisk know-how på ett sted. Skulle det være nødvendig med en reparasjon ber vi deg kontakte oss per mail på service@expondo.no.

  • Produkter

  • Hvor blir expondo sine produkter produsert?

    Våre produkter gjennomgår en produksjonsfase i flere land. Design og produktutvikling foregår i Tyskland, mens produksjon gjennomføres hos utvalgte fabrikker i Kina. Produktene blir jevnlig testet og kontrollert for å sikre at vi leverer varer av høy kvalitet til en rettferdig pris.

  • Hvordan blir varene forpakket og forsendt?

    Våre varer står på lager klare til å bli sendt. Alt etter størrelse og vekt varierer det hvordan varene blir forpakket og forsendt. Vår salgsavdeling kan svare på individuelle spørsmål angående konkrete produkter.

  • Kan jeg se på varene ett eller annet sted?

    For å kunne tilby best mulig pris har vi valgt å ikke ha et fysisk butikklokale. Som forbruker har du muligheten til å returnere varen innen 14 dager. Så lenge du ikke aktivt har brukt produktet kan du dermed få hele kjøpesummen tilbakebetalt.

  • Selger dere også andre varer enn de man kan finne i online-butikken?

    Du finner vårt fullstendige produktsortiment i online-butikken. Vi kommer for øvrig stadig med nye produkter og produktkategorier. Under nyheter finner du alle nye produkter. Denne siden blir hyppig oppdatert, så det kan lønne seg å regelmessig ta en titt. Skulle du ikke finne det du leter etter, kan du gjerne kontakte oss per e-post eller kontaktskjemaet på vår hjemmeside. Vi tar gjerne i mot ideer og ønsker for videre produktutvikling.

  • Brukerkonto

  • Må jeg registrere en brukerkonto hos expondo?

    Nei, du kan også handle hos expondo uten å opprette brukerkonto. Man kan handle som gjest og unngå at informasjon blir lagret. Dette kan enkelt gjøres ved å velge "handle som gjest" under bestillingsprosessen. I tillegg har du også muligheten til å bestille via telefon eller e-post så lenge du oppgir artikkelnummer, mengde og leverings- og regningsopplysninger.

  • Hvilke fordeler er det å ha en brukerkonto hos expondo?

    Det er flere fordeler ved å registrere en brukerkonto hos oss. Bestillingsprosessen går blant annet raskere ved at informasjon ikke må bli oppgitt på nytt.

    - Du kan alltid endre informasjon som brukernavn, e-post-adresse, passord og leverings- og regningsopplysninger.

    - Du har tilgang på informasjon om både fullførte og pågående bestillinger.

    - Produkter som du har satt på huskeliste blir lagret og du kan se disse når du besøker siden på nytt.

  • Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan får jeg et nytt et?

    Hvis du har glemt ditt passord, kan du gå til innloggingssiden og klikke på "Glemt passord". Du mottar så en e-post hvor du får muligheten til å nullstille passordet ditt. Følg lenken i e-posten og definer et nytt passord. Vi gjør oppmerksom på at lenken du blir tilsendt kun er gyldig i 2 timer. Skulle du overskride denne tiden må du gjøre prosessen på nytt for å få tilsendt en ny lenke.

  • Kan jeg slette brukerkontoen min?

    Du kan til enhver tid slette brukerkontoen din. Dette kan du gjøre ved å skrive en melding via vårt kontaktskjema.

  • Personvern

  • Hva skjer med opplysningene jeg oppgir i forbindelse med en bestilling?

    Av hensyn til kjøpsavvikling, forsendelse og av skattemessige årsaker er det nødvendig for oss å lagre dine opplysninger. Etter fullføring av kjøpet eller sletting av brukerkonto vil noen opplysninger bli lagret av skattemessige og handelsrettslige grunner. Disse opplysningene har en lagringsfrist og vil bli slettet når fristen er utløpt.

  • Blir mine personlige opplysninger oppbevart sikkert hos expondo?

    Hos expondo er beskyttelse av personlige opplysninger svært viktig. Vi overholder personvernloven og benytter oss av nyeste teknologi for å kunne beskytte dine opplysninger. Kjøpsprosessen i vår online-butikk er SSL-kryptert, en sikkerhetsfunksjon som gjør at uvedkommende ikke får tilgang til dine personlige data. For ytterligere opplysninger, se expondos erklæring om personvern

  • Blir mine opplysninger gitt til en tredjepart?

    Når du benytter deg av vår online-butikk kan du være sikker på at dine opplysninger blir fortrolig håndtert. Dine opplysninger vil kun bli delt med relevante tredjeparter når det angår betaling og levering. Utover dette vil dine opplysninger aldri bli gitt videre og de vil ikke bli benyttet til reklame og markedsføring.

  • Kan jeg få slettet mine personlige opplysninger?

    Hvis du ønsker at vi skal slette dine personlige opplysninger fra systemet, eller hvis du har øvrige spørsmål angående oppbevaring og bruk av personlige opplysninger, ber vi deg om å kontakte oss per e-post på info@expondo.no eller benytte deg av vårt kontaktskjema.

  • Nyhetsbrev

  • Hvor kan jeg melde meg på å motta nyhetsbrev?

    Nederst på hjemmesiden vår vil du se et felt hvor det står "Abonner på nyhetsbrev". Utover dette kan du også melde deg på å motta nyhetsbrev gjennom brukerkontoen din.

  • Kan jeg melde meg av nyhetsbrevsordningen?

    Du kan til enhver tid melde deg av å motta nyhetsbrev. Dette kan du gjøre ved å gå inn på en lenke som står i selve nyhetsbrevet, eller du kan kontakte oss og be om å bli avmeldt ordningen. Etter suksessfull avmelding vil du motta en e-post om at du ikke lengre vil være en del av nyhetsbrevsordningen.

 

  • Kontakt
    Phone

    21 93 53 21
    Ma - Fr 10:00-16:00
    Expondo Blog

    E-mail

    info@expondo.no
    Vi vil besvare din henvendelse
    så raskt som mulig.
  • Betaling
    Betal raskt og sikkert
    PayPal PayPal Direct Mastercard Visa Vorkasse